پذیرش هتل
پذیرش هتلها مجموعهای از خدمات به مهمانان را ارائه میدهند و نقش حیاتی در افزایش اعتبار هتل و ترغیب مشتریان به بازگشت مجدد دارند.
پذیرشگران هتل مسئول خوشآمدگویی به مهمانان، رزرو اتاقها، و رسیدگی به سایر نیازهای آنها در طول اقامتشان هستند. این افراد در ادارههای پذیرش هتل کار میکنند که میتواند شامل هتلهای زنجیرهای بزرگ و یا هتلهای خصوصی کوچک باشد.
پذیرشگران هتل باید مهارتهای متنوعی را بهکار بگیرند از جمله: اطلاعات توریستی، تسلط به زبان انگلیسی به صورت گفتاری و نوشتاری، توانایی استفاده از کامپیوتر، رفتار و ظاهری مناسب، مهارتهای ارتباطی و اجتماعی عالی، حل مسأله، مهارت در کار با ارقام و مدیریت نقدی، و اجرای دقیق فرآیندهای رزرو، پذیرش، خدمات به مهمانان و تحویل اتاقها.
با توجه به روند رو به رشد جهانیشدن، تغییرات اجتماعی و دموگرافیک، و تحولات در حملونقل، سفرهای تجاری و تفریحی در حال افزایش هستند و این امر موجب افزایش تقاضا برای پذیرشگران هتل میشود.